divendres, 15 d’octubre del 2010

Garbí-caiac, piragüisme a vela per l'Ebre

L'Ebre és terra de vents, un element de la mare natura que hem de mirar d'aprofitar.
Ja ho feien los nostres avantpassats en la navegació fluvial, los llaguters.
Posaven timó al vent i inflaven lo trau i la gàbia per a que el llagut pugés amb força, empés pel vent.
A mi, ja feia dies que em rondava l'idea de fer lo mateix. Si ells pujaven a vela amb los llaguts, per que no podem fer lo mateix natros en les piragües.
Així que, vaig esperar una tarda de garbinada per posar a prova aquesta vela que surt a les fotos enviada fa uns dies d'Asturies.
 La prova es va fer a la recta de riu que tenim davant mateix de Benifallet. Un lloc on la garbinada (aixi hem anomenat sempre al garbí al nostre poble) bufa de forma considerable.
Al començament va ser desastrós. Vaig haver de sortir del riu varies vegades per amarrar la vela que es girava, enredava i queia contínuament desove-in el meu control.
Però fent bona la dita de "la paciència es la mare de la ciència" poc a poc vaig anar agafant-li el punt i al cap d'unes hores, la cosa ja començava a funcionar.
La piragua anava guanyant a la corrent i poc a poc anava remuntant sense palejar gens.
De fet no més utilitzava la pala com a timó per direccionar el caiac al mig del riu per a que aquest agafés millor el garbí.
Ara, suposo que toca fer bona la dita de "la pràctica fa al mestre" i anar practicant de tant en tant per a que cada vegada la piragua vagi més ràpida pujant pel riu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada